Los bericht bekijken
Oud 1 november 2018, 12:05   #19
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik dacht dit vroeger ook maar ook hier en in Saudi Arabië hebben moslims veel kinderen, dus die connectie tussen rijkdom en minder kinderen is niet zo vanzelfsprekend.

De bevolkingsaangroei is zo groot dat de economie en infrastructuur geen tijd krijgen om bij te benen, dat heeft tijd nodig. Ik had een discussie met een Pakistaan over waterzuivering en een rijk land als België is al 60 jaar bezig met de uitbouw van een volledig netwerk wat nooit compleet zal zijn.

Dan heb je een land als Pakistan die jaarlijks groeit met 3 miljoen mensen met een kleinere economie dan België, die kan dat gewoon niet bijbenen, niet eens met iets basis als riolering. Voor een economische ontwikkeling van gelijk welke orde heb je ook een hoog opgeleide bevolking nodig en dat duurt generaties van goed beleid en veel geld.

Het kan gewoon niet zonder eerst die bevolkingsgroei in te dijken, dit lijkt te lukken in Iran waar de bevolking minder groeit (tegen de zin van de regering) en hogere opleiding. Daarom dat de VS en Israel zo bang zijn van Iran, met wat impuls kunnen die een grootmacht worden.

We gaan ze moeten dwingen door enkel landen te steunen die iets aan de bevolking willen doen, anders is het verloren moeite.

.
Spot on. Waarom zijn er zo weinig mensen die dit lijken te begrijpen?

Die koppeling van ontwikkelingshulp en inspraak in het beleid heb ik ook reeds aangehaald.

Doch, helaas vormen religie, traditie, schuldgevoel en politieke correctheid nog steeds belangrijke barrière. Het gezin, de hoeksteen van de samenleving en "onschuldige" kinderen mogen immers geen enkele kritiek krijgen. En niemand moet mijn vertellen hoeveel kinderen ik moet kopen nietwaar?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden