Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Wel parcival hier vindt het fantastisch als er iets slecht gaat in Rusland.
Ik maak mij vrolijk omdat ik het lot dat Oekraïne nu treft voorspeld heb op deze draad.
|
Gij hebt helemaal niks voorspeld!
Citaat:
Niet omdat ik blij ben dat Oekraïne nu zo in de shit zit.
|
TOCH WEL!
Citaat:
Maar wat er nu gebeurt in Oekraïne was perfect voorspelbaar. Net als ook perfect voorspelbaar was dat de oorlog in Irak op een ramp ging uitdraaien.
Als westerse media meer hadden geluisterd naar mensen die iets van de regio kennen, was deze ramp nooit gebeurd. Zonder westerse steun voor de putch had Yanukovich nooit gewelddadig van de macht verdreven geweest, en hadden er verkiezingen plaatsgevonden en een overgangsregering. En dan was de Krim nog deel van Oekraïne, en was er nu geen oorlog in Donbas.
|
Als als als als ... mijn kat een koe was kon ik ze melken. Rusland zocht al jaren een excuus om Oekraine binnen te vallen. Alle Russen die ik in de loop der jaren heb gesproken, en dat zijn vooral progressieve universitairen in SPB, ZELFS die ook allemaal vinden dat Oekraine bij Rusland hoort, en dat Rusland gewoon Oekraine helemaal moet annexeren.
Zo zijt gij ook geindoctrineerd. Gij hebt geen enkel respect voor de zelfbeschikkingsrecht van Oekraine.
Citaat:
De opstand in Donbas begon als een vreedzaam verzet tegen het nieuwe regime. Het is pas toen dat regime met brute kracht dat verzet probeerde te breken, dat Rusland een gewapende opstand begon te steunen. Ze hadden moeten praten en een compromis zoeken. Een compromis dat inhoudt dat Oekraïne niet westers of niet Russisch wordt, maar neutraal blijft.
Maar de Maidanners waren veel te fanatiek om dat in te zien, en ze roken bloed. Het Westen dacht dat ze hun slag konden slaan, en Rusland verzwakken. Een primitieve, eeuwenoude reflex, maar met vergaande gevolgen.
|
Gij zijt perfect geindoctrineerd, en ge hebt geen weerstand tegen soviet propaganda.
Vorige week zei een Rus nog tegen mij dat de aanslag van Skripal uitgevoerd was door de geheime dienst van Oekraine. Ik vroeg of hij daar bewijs voor had. Dee keek mij vragend aan, 'bewijs'? Waarom 'bewijs'?
Gij zijt juist hetzelfde.