Nog steeds geïnterneerden in Belgische gevangenissen.
Citaat:
Ze verblijven soms jarenlang in de gevangenis verblijven, waar ze eigenlijk niet de gepaste psychiatrische begeleiding kunnen krijgen. Europa wilde daarom dat alle geïnterneerden nog tegen eind dit jaar een plaats krijgen in een aangepaste instelling.
|
Zag ik daarstraks in een nieuwsuitzending twee zussen die dit probleem aankaarten.
Hun broer zit zo in de gevangenis daar die na wat 'tests' met drugs zich niet goed in zijn vel meer voelde en vanalles begon te zien en te horen tot stemmen in het hoofd toe.
Zoals u weet ben ik totaal geen fan van druggebruikers maar naast die fout die ze zelf maken, ben ik het wel met de zussen eens, dat die mensen op een andere manier geholpen moeten worden dan ze zomaar lukraak de gevangenis in te duwen.
Men zit in ons land verlegen voor instellingen die deze mensen terug op goede weg zouden kunnen helpen.
Citaat:
Ons land is hiervoor nochtans al herhaaldelijk op de vingers getikt door Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
|
Plaatsgebrek blijkt het probleem te zijn.
Dan denk ik, voor illegalen en migranten kan men wel plaats maken in leegstaande gebouwen, kazernes, leegstaande schoolgebouwen andere ... maar voor die mensen is dat teveel?
In welk hokje moet ik dan nu weer plaatsen?