Los bericht bekijken
Oud 22 november 2018, 00:07   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De zoveelste beknotting van de vrije meningsuiting !

We mogen zonder problemen Vangheluwe een pedofiel noemen maar Mo die seks had met een kind van negen jaar een pedofiel noemen is strafbaar want dat brengt de religieuze vrede in het land in gevaar en verspreidt islamofobe vooroordelen.

http://www.golfbrekers.be/het-gewete...ering/#respond
De video met een interview van Elisabeth Sabaditsch-Wolff is erg interessant. Daarin worden de juridische aspecten goed duidelijk gemaakt. Ik herhaal hier nog eens wat ik opmerkte over deze zaak in de draad over Bibi uit Afghanistan.

Als dit (de uitspraak van het europese hof voor de rechten van de mens) niet rechtgezet wordt dan kan iemand die beweert dat Jezus met Maria Magdalena neukte en dat hij de zoon is van de Romeinse soldaat Panthera met wie Maria een geheime verhouding had eveneens veroordeeld worden voor beledigen van een bevolkingsgroep.

Verder ben ik het met Sabatisch-Wolff eens dat de vraag opwerpen of het huwelijk van M. met A. anders uitgelegd kan worden dan dat hij pedofiel was, goed paste in het kader van haar cursus van 12 uur over de islam. Het is niet aan de Oostenrijkse rechter en het EHRM om te oordelen over een mening over een geloof of over de uitleg van religieuze teksten. Dat behoort tot de vrijheid van meningsuiting. Wat nu als een moslim de mening deelt van mevrouw Sabaditsch-Wolff en om die reden de islam verlaat. Mag die moslim de reden niet noemen? Als die daarvoor aangeklaagd en veroordeeld wordt geef hem dan ook maar de doodstraf omdat M. dat eist. Absurd!
Piero is offline   Met citaat antwoorden