Los bericht bekijken
Oud 26 november 2018, 11:07   #1740
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.334
Standaard

Opwarming van de zee eens bekijken, blijkt dat de globale zeetemperatuur al 100 jaar een stijgende natuur heeft, die is in 100 jaar 0,5 graden gestegen in een consistente manier.

Hou hierbij rekening dat er ook een 0,2 graden foutmarge is en dat de zee op een kalme dag 6 graden kan wisselen. De huidige piek is de 3e grootste van die 100 jaar, die van 1895 en 1943 waren groter.

http://www.data.jma.go.jp/gmd/kaiyou...lb_warm_e.html

Er is dus een opwarmende trend de laatste 100 jaar, maar je kunt het veel dramatischer doen uitzien als je pas kijkt van bv 1950. Weeral boerenbedrog.

Ik ben een man van de wetenschap en stel daar al m'n vertrouwen in, maar tegenwoordig is de hysteria zo hoog en er is zoveel subsidie geld mee betrokken dat ik alles betreft klimaat berichtgeving bekijk als politieke propaganda en niet als wetenschappelijk.

Dat we de aarde kapot maken is duidelijk voor iedereen, of we alles moeten inzetten op reductie van fossiele brandstof is een andere zaak, er is teveel politiek mee betrokken om duidelijk te zijn. Het kan bv goed zijn dat houtverbranding de grote oorzaak is van opwarming maar dat past dan weeral niet in het huidige politieke plaatje.

Veel leugens, veel hoaxes, veel politiek en veel te veel geld in betrokken, daarom ben ik een sceptic.

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  global_rngmn_e.png‎
Bekeken: 54
Grootte:  13,8 KB
ID: 109774  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  preindust1-5.png‎
Bekeken: 65
Grootte:  42,2 KB
ID: 109775  


Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 november 2018 om 11:08.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden