Discussie: VN migratiepact
Los bericht bekijken
Oud 8 december 2018, 19:59   #325
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeg lees de voorgaande postings eens, of misschien nog beter, lees het pact eens.
Alleen zal misschien hetgeen voor u niet bedreigend is, voor mij misschien wel bedreigend zijn. Maar het is nu eenmaal geen exacte wetenschap, en uiteindelijk zegt niets wie het bij het rechte eind heeft.
Ieder zijn eigen groot gelijk. Maar argumenten als "het maakt allemaal geen verschil uit, want het is niet bindend" komen nogal flauw over, temeer daar het een onderwerp is, waar zeer veel zal van afhangen, en waarover ons in het verleden (en nu nog) veel fabeltjes over zijn verteld. Dus sta mij toe, om er nogal kritisch tegen te staan.
Ik zie er eigenlijk niet meer gevaren in dan in het huidige EVRm. Daar ook werden sommige teksten door lokale rechters ‘ruim’ geinterpreteerd.
Uiteindelijk zal het Europees Hof de knoop moeten doorhakken zoals ook in het geval van de Aleppo asielzoekers gebeurd is.

De oplossing is mi dat elk land binnen het EVRM en het Migratiepact die bewust vrij algemeen zijn duidelijke en specifieke wetten opstelt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden