Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Alles bij elkaar lijkt er hier toch een verwarring te heersen tussen "de procedure" en "de beslissing". Als ik het goed begrijp zijn er heel specifieke voorwaarden voor een asiel toekenning. Het gaat hier niet om normale immigranten, maar om asielzoekers.
Ik zou denken dat de *condities* om asiel te krijgen, onafhankelijk zijn van hoe snel de aanvragen verwerkt worden, nee ?
Oftewel is asiel een uitzonderlijk recht in sommige toestanden, die altijd wordt toegepast ; oftewel is er een quorum aan toegelaten asielzoekers, en dan is het "op", ttz, als dat aantal bereikt is, komen er voor de rest van het jaar geen "ja" antwoorden meer binnen.
Nu begrijp ik niet goed in welke mate de SNELHEID van ontvangen van aanvragen enige invloed heeft op het aantal "ja" beslissingen. Oftewel zijn die ja-beslissingen zeldzaam, voor terechte gevallen, en hoe sneller je al die "nee antwoorden" geeft, hoe beter, toch, om die paar gerechtvaardigde "ja" zo snel mogelijk kunnen te vinden ;oftewel is er een quorum aan "ja", en als je die al in februari gaat bekomen, is dat toch OK ? Eens het quorum van afgesproken "ja" bereikt is, gaat het loket dicht voor de rest van 't jaar, nee ?
Ik begrijp het punt niet dat de snelheid van mogelijkheid om uw papier binnen te doen enige regelvariabele zijn.
Dat is een beetje als stellen dat, om te vermijden dat er teveel afgekeurde auto's rond rijden, we het aantal auto's die dagelijks naar de keuring mogen, gaan halveren.
|
Patrick, het is zonneklaar dat je geen begin van een idee hebt hoe de verschillende mogelijke pistes van wat men met het containerbegrip "migratie" kan bedoelen al dan niet rechten en verplichtingen doen ontstaan in hoofde van enerzijds het betrokken individu en anderzijds de staten die de persoon eerst opvangen, in andere gevallen hem zien doorgang afdwingen en in nog andere gevallen een derde land als bestemming hebben.
Kijk, als je blijft een amalgaam maken van de diverse statuten die elke keer andere rechten geven aan de betrokken personen kun je geen zinvolle discussie houden.
Een economische vluchteling uit Gat-garnalië in Noord afrika heeft totaal andere rechten dan iemand die op de vlucht is omdat men bv zijn christelijke dorp aan het uitmoorden is in Soedan. De moslim (Rohingya) uit Maleisië die op de vlucht is omdat ze zijn dorp extermineerden is een ander geval en doet beroep op heel andere rechtsgronden dan de Filipijnse lichtekooi die hoopt van een permanente verblijfsvergunning te kunnen versieren in het westen als ze zegt dat ze 'vervolging' riskeert en dan in een Bar op de chaussee d'amour in sint truiden gaat
werken. (pun intended)
Jij lijkt wel op je typische ingenieursmanier in zuiver wit/zwart daarover te willen oordelen waarbij je criteria je buitgevoel is en je maatstaf wat jijzelf 'aanvaardbaar' acht. Sorry, maar zo werkt de rechtsorde niet.
Beetje bijlezen over de basics en de onderliggende mechanismes 't is nodig.