Los bericht bekijken
Oud 16 december 2018, 15:32   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, u slaat er weer eens naast.

Misschien eens leren lezen wat mensen schrijven? Ik stipte al eerder aan waar het schoentje bij u knelt:

Mogen we eens vernemen waarom u zo denkt? Wat zijn de beweegredenen? Waarop steunt uw redenering?

We weten het niet, want buiten een hoop door elkaar geklutste meningen komen we bij u eigenlijk niet.
Dat werd u uitgebreid gegeven!

1.Ik geloof niet in god, omdat niets me ooit heeft overtuigd dat god bestaat.
2. In west Europa heeft de geschiedenis aangetoond ( Franse revolutie, verlichting, centraal zetten van rede ipv geloof) dat de ingeperkte macht van religie burgers ten goede is gekomen. Niet de kerk bepaald burgerlijke vrijheden maar mensen zelf, zelfbeschikkingsrecht is boven religieuze dogma's komen te staan.
3. Ik zie religie als een persoonlijke keuze, die iedereen voor zichzelf maakt.
4. Ik zal de invloed van religie op maatschappelijk vlak wel bestrijden, omdat dit juk mensen het zelfbeschikkingsrecht ontneemt.
Dus, ja ook al beweert religie anders, vrouwen mogen beslissen om te kiezen voor abortus, euthanasie moet kunnen, homo's zijn geen zondaars die bijgestuurd moeten worden, maar kennen gelijke rechten, vrouwen zijn niet voorbestemd tot de haard, evenmin zijn mannen dit, het huwelijk is niet wat moet, en wie kinderen wil, mag daartoe vanuit het zelfbeschikkingsrecht beslissen, ook hoeveel zij er wel of niet willen.

Duidelijk nu Jan? Mooi zo!
alice is offline   Met citaat antwoorden