Los bericht bekijken
Oud 17 december 2018, 18:27   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nu dit terzijde, dien pastoor moet zich niet schuilhouden achter zijn biechtgeheim als het gaat om mensenlevens, dan grijp je in. Dus schuldig aan het niet verlenen van hulp aan iemand in een noodsituatie. Ik had in den tijd mijn beroepsgeheim ook geschonden als er levens op het spel stonden, daar zou ik van zen leven geen minuut over moeten nagedacht hebben of nog nadenken.
En wat als je het eens bent met die persoon, en je vindt dat het inderdaad een goed idee zou zijn dat hij zelfmoord pleegt ?
Het lijkt wel alsof zelfmoord gezien wordt als een drama. Het is enkel een drama als het slecht uitgevoerd wordt, he. En het is misschien een drama voor anderen, die verder van die persoon wilden profiteren.
Moest iemand mij zeggen "mijn favoriete voetbalploeg heeft gisteren verloren, ik ga mijzelf in 't kanaal gooien, wa peisde ?", dan zou ik zeggen, "och, wacht misschien de volgende match af, je weet maar nooit".
Maar als iemand mij zegt dat hij, alles overwogen, verder leven niet meer plezant vindt, en we overlopen samen alles wat mogelijk nog een zin zou kunnen geven, en telkens is het besluit "nee", dan denk ik dat die persoon groot gelijk heeft van er een einde aan te maken. Ik zou zeggen: pleeg zelfmoord, en als het na een week nog niet beter is, kom dan nog eens praten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden