Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
En wat als je het eens bent met die persoon, en je vindt dat het inderdaad een goed idee zou zijn dat hij zelfmoord pleegt ?
|
Dat is nooit aan jou om daarover te beslissen. Leven en dood is iets dat in dit geval enkel in de handen van de persoon zelf is.
Citaat:
Het lijkt wel alsof zelfmoord gezien wordt als een drama. Het is enkel een drama als het slecht uitgevoerd wordt, he. En het is misschien een drama voor anderen, die verder van die persoon wilden profiteren.
|
Zelfmoord is altijd een drama. Eender welke reden je ook kan bedenken, er is een oplossing voor. Tenzij iemand ondraaglijk lijdt, en dat is dan ook nog aan die persoon zelf om daarover te oordelen me dunkt
Citaat:
Moest iemand mij zeggen "mijn favoriete voetbalploeg heeft gisteren verloren, ik ga mijzelf in 't kanaal gooien, wa peisde ?", dan zou ik zeggen, "och, wacht misschien de volgende match af, je weet maar nooit".
|
Uiteraard, zo simpel en licht ga ik er ook niet over.
Citaat:
Maar als iemand mij zegt dat hij, alles overwogen, verder leven niet meer plezant vindt, en we overlopen samen alles wat mogelijk nog een zin zou kunnen geven, en telkens is het besluit "nee", dan denk ik dat die persoon groot gelijk heeft van er een einde aan te maken. Ik zou zeggen: pleeg zelfmoord, en als het na een week nog niet beter is, kom dan nog eens praten 
|
Ik ga in een compleet uitzichtloze situatie begrip opbrengen, het niet begrijpen al heb ik er meermaals zelf zo gezeten. Momenteel zit ik ook in zo'n diep dal en twijfel ik dagelijks. Ik lijd in mijn ogen ondraaglijk hard. Dus ik zou voor mijn eigen situatie begrip opbrengen. Neemt niet weg dat ik toch ergens nog een sprankeltje hoop op beterschap heb, tegen beter weten in zelfs. Zelfs in mijn darkest hours, hou ik nog vast aan leven. Hoe pijnlijk, zwaar en rot het ook is.