Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
|
Citaat:
(..)Verklaring
Uiteraard heeft Tesla een andere verklaring voor het feit dat negentig procent van de auto's aanvankelijk wordt afgekeurd. Volgens de Californiërs stellen ze zelf zulke uitzonderlijk hoge eisen aan het kwaliteitsniveau van de afwerking dat ze veel foutjes ontdekken die elders niet als zodanig herkend zouden worden. Dat is een leuke verklaring van Tesla, maar bij Toyota ligt het foutpercentage rond de tien procent, en die staan niet echt bekend om hun gammele wagens.
Met de problemen in de productielijn van de Model 3 erbij, heeft Tesla wat te doen. Autoproductie is alleen winstgevend te maken als de banden altijd vol staan met auto's die in een keer verkocht kunnen worden. 's Werelds meest efficiënte fabrieken schrijven al rode cijfers na zes minuten hapering in de productie. Enerzijds zien we daar een reden waarom Tesla de processen volgas laat doorlopen, maar het zal ook niet echt winstgevend zijn om daarna alle wagens te repareren. En vergeet ook niet dat er vervolgens hordes klagende klanten het internet opgaan als blijkt dat hun Tesla rammelt, kraakt of zelfs lekt.
|
Erg hoor.
De @ is uit de mouw. Het foutpercentage is 90% omdat wij als TESLA zulke hoge eisen stellen aan ons product.
Ik kan hierom lachen maar eigenlijk is het om te huilen !