Los bericht bekijken
Oud 18 december 2018, 12:55   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nog meer kandidaten uit het land van herkomst aanmoedigen om naar hier te komen. Dat is het Marrakesh-pact. Diegenen die hier reeds ronddolen vertikken het om asiel aan te vragen. Wat moeten wij met dergelijke sujetten doen?

Met het oog op een oplossing van deze kwestie op langere termijn moeten we eens een kat een kat durven noemen. De oorzaak van deze tsunami is de overbevolking in die achterop gebleven landen. Ze moeten daar eens leren aanvaarden dat er een rechtstreeks verband is tussen de economische capaciteiten van een land en het aantal mensen dat moet gevoed en tewerkgesteld worden. In omzeggens al die onderontwikkelde landen is het geboortecijfer waanzinnig hoog. Aangezien dat ze het blijkbaar zo moeilijk hebben om die keiharde waarheid te aanvaarden, laat ze dan eens een voorbeeld nemen aan een niet-Europees land, met name China de honger en de armoede werd daar slechts een halt toegeroepen door een decennia volgehouden één-kind politiek. Ik geef er mij rekenschap van dat dit in China werd ingevoerd tijdens een harde Mao-dictatuur. Het kan ook anders.

Het is billijk dat wij, Westerlingen, die landen helpen om economisch er bovenop te geraken. Maar die hulp zou evenwel niet onvoorwaardelijk mogen zijn. De ontwikkelingshulp zou moeten gekoppeld worden aan het aanvaarden van een doeltreffend uitgevoerd programma van anticonceptie, zodanig dat de demografie onder controle wordt gehouden. Zolang wij die stap niet durven/willen zetten zal de Europese identiteit blijvend aangevallen worden door een tomeloze, ongeregelde en ongevraagde tsunami van illegalen.

Ik ben woest wanneer ik vaststel dat onze Mainstream Media en de NGO's dat overbevolkingsprobleem in de ontwikkelingslanden onder de mat vegen. We kunnen echt niet blijven dweilen met de kraan open. Het is gewoon onaanvaardbaar dat de UNO (gedomineerd door de derde wereldlanden) via dergelijk migratie-compact poogt het demografisch productie-overschot uit Afrika en de islam-wereld in Europa te dumpen.
Overbevolking is zeker één van de grote uitdagingen. Maar is het niet allemaal een vicieuze cirkel ?. Is een overschot aan mensen net geen gevolg van armoede ? Het gevolg van een gebrek aan sociale voorzieningen ? Is armoede niet de oorzaak van analfabetisme ? Hoelang hebben de Westerlingen Afrika niet leeggeplunderd ? De uitbuiting is er een groot probleem geweest en nu nog. Is er niet het probleem van het Afrikaanse klimaat en onvruchtbaarheid van het land ?
En waarom hebben de westerse mogendheden die dictators steeds de hand boven het hoofd gehouden en ze geld toegestopt ?
Ik denk dat het een grote vicieuze cirkel is en het ene probleem voortspruit uit het andere.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2018 om 12:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden