Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Het is vooral naïef te denken dat alle problemen opgelost zouden zijn met Vlaanderen <-> Wallonië.
|
Zeggen wij dat? Neen!
Er gaan alleen een heleboel problemen opgelost zijn, en we kunnen dan eens als een normaal land ons met politiek bezighouden. Politieke efficientie tegen fanatiek sentimentalisme van het belgicisme heet zoiets. Maar u bent werkelijk zo naïef dat u in zwart-wit denkt, en zelfs om uw utopische ideaal te verwezenlijking de werkelijkheid wilt veranderen, ja, ze zelfs afdwingen. Wie geen Frans en Nederlands verstaat (Duits moet je niet kennen, want die discrimineren we toch kapot tot ze Fransen zijn), in den bak.
Dreamer!!!
|
Windt u toch zo niet op... Al die
emoties, dat is slecht voor uw hart.
Ik ben niet degene die zwart-wit denkt. Voor jullie is alles dat Belgisch is, slecht en wat Vlaams is, is uiteraard goed. Jullie hebben geen enkel, maar dan ook geen enkel goed woord voor België: dit zegt genoeg. Dus bespaar me uw commentaar dat wij puur uit emotie en nostalgie reageren.
Moest ik er echt van overtuigd zijn dat separatisme een goede oplossing is, zou ik er ook voor zijn, gewoon al uit eigen belang. Het is niet door me steeds van stomme belgicist uit te schelden dat je me zal overtuigen.