Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2005, 10:56   #154
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Een minderheid die een meerderheid verplicht..... dat is ondemocratisch.
De inwoners zijn voor een groot deel Franstalig. Het arbitragehof discrimineert een meerderheid.
Brabant is al verdeeld in Vlaams-Brabant, le Brabant-Wallon en Brussel/Bruxelles, voeg er nog een vierde speler bij...... het arrondissement BHV waar de kiezer vrij kan kiezen..... toch heel voorbeeldig en democratisch.
We exporteren onze Westerse democratie maar passen deze zelf niet toe.
En anders plaats u een bord aan de ingang van de gemeenten : Opgelet, enkel toegankelijk voor Nederlandstaligen ! U komt zich hier vestigen op eigen risico..... want zo zijn wij in Vlaanderen, heel verdraagzaam. Welkom op Vlaams grondgebied !
Hier is helemaal geen sprake van ondemocratisch zijn. Hier is sprake van verfransing tegen te gaan, van het eigen grondgebied behouden, van wederzijds respect.
Je weet zelf maar al te goed dat die franstaligen vooral vanuit Brussel geëmigreerd zijn naar de rand. Ik denk dat je ook wel weet dat als je naar een streek verhuist met een andere taal je dan ook die taal leert en dat je je integreert. Indien niet, geef me dan aub eens een voorbeeld waar dit niet zo is.
Als ik verhuis leer ik ook de streek- of landstaal, voor m'n eigen bestwil en uit respect voor m'n buren. Dat is respect voor elkaar, waarvan sommige franstaligen een groot gebrek aan hebben.
Zoals ik al eerder zei, op Ter Zake zei een franstalige vrouw dat het maar al te normaal is dat je Nederlands leert als je je daar vestigt. Als je dat niet wil moet je je daar ook niet gaan verstigen, ga dan naar Waals-Brabant.

En het gaat niet over enkel toegankelijk voor Nederlandstaligen. Franstaligen zijn welkom, maar dan moeten ze wel onze taal leren, net zoals dat met Turken of Oost-Europeanen is.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden