Los bericht bekijken
Oud 20 december 2018, 15:18   #5
Kaal
Minister-President

Standaard

Het is geen staatsgreep in die zin dat het parlement hier elk moment een einde aan kan maken. Een meerderheid van het parlement gedoogt dit dus is het geen staatsgreep.

Ik vind het wel erg dat de politieke klasse besluit om geen verkiezingen te houden terwijl men net dat zou moeten doen om uit de huidige impasse te geraken.

De redenen die daarvoor worden aangehaald maken het nog erger : ze komen erop neer dat de politieke klasse een bepaald resultaat vreest en de kiezer daarom zo laat mogelijk een het woord wil laten. Dit is in weze antidemocratisch : men beperkt de vrije keuze van het volk. Uiteraard gaat het slechts om uitstel van zes maanden maar toch : politici die om die redenen bereid zijn om verkiezingen uit te stellen zijn niet meer 100% betrouwbaar. Wat zijn ze nog veder bereid te doen om de kiezer te ontwijken ?

Dit gezegd zijnde, ik denk niet dat er één Belgische politicus is die eraan denkt de democratie af te schaffen. Wat ik zie is dat onze politici nu stilaan moeten inzien dat het einde nabij is : als men nu de democratie on hold moet zetten om Belgïe nog één legislatuur verder te helpen dan moet men zich eindelijk eens afvragen of Belgïe dat wel waard is.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden