Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB
Dit is vatbaar voor interpretatie natuurlijk. Voor zover ik weet staat er in dit propaganda blaadje dat we er zouden moeten voor zorgen dat niemand zich in een zodanige situatie bevindt dat migratie niet nodig is.
|
Het punt is dat we daar enkel maar zouden voor kunnen zorgen als we de wereld herkoloniseren. Want uiteindelijk zijn "wij", ontvangers van die massa migrantenstromen van armoede en criminaliteit, een kleine minderheid in een grote wereld van oorlog, kweken en armoede. Wij zijn niet verantwoordelijk, noch voor het kweken, noch voor de oorlogen, noch voor de armoede (die trouwens drie facetten zijn van hetzelfde aspect).
Dat kunnen wij niet opvangen zonder onze eigen maatschappij te ontwrichten. De enige manier om dat niet op te vangen, is ze te termineren. Iets anders zit er niet op. En dat is wat "foei foei" is volgens dat pact: we moeten ze "rechten" geven, "niet opsluiten", "niet terugsturen naar oorlogszones", en "positief blijven over die oneindige stroom van miserie" in onze communicatie.
Tenzij dat pact inderdaad bedoelt dat we terug de wereld moeten heroveren, koloniseren, en de bevolkingen voldoende uitdunnen en de beste exemplaren die we overhouden "ontluizen" van hun lagere culturen, wat een oplossing zou kunnen zijn, is dat pact gewoon een pamflet om enthousiast te zijn over ons eigen verzuipen.
Citaat:
Maar goed, dit is een utopie. Voor zover ik weer staat er nergens in het document dat men zomaar migranten moet binnenlaten. Maar als er migranten op uw grondgebied zijn moet men die menswaardig behandelen. Is dit onredelijk? Ik denk het niet.
|
Als je de evidente tegenspraak in die zin niet begrijpt, dan snap ik het ook niet. Tenzij Trump-stijl muren met bewakingstorens rond uw land zetten, en iedereen aflappen die op minder dan 10 meter komt, hoe kan je "migranten niet zomaar binnenlaten" ? Want EENS ZE ER ZIJN, geraakt ge er niet meer van af, en ze aflappen of laten creperen mag niet.
Ge kunt niet beletten dat ze afkomen. Ge kunt niet beletten dat ze binnenkomen. Om er van af te geraken nadien zijn er geen 100 manieren. Daar zijn maar twee redelijke antwoorden op: afmaken, of buitengooien. En laat het net die twee essentiele aspecten zijn waar het pact tegen ijvert.