Los bericht bekijken
Oud 20 december 2018, 15:48   #6
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het is geen staatsgreep in die zin dat het parlement hier elk moment een einde aan kan maken. Een meerderheid van het parlement gedoogt dit dus is het geen staatsgreep.
Kunnen zij nog altijd die motie van wantrouwen steunen?
En zijn er dan echt automatisch verkiezingen?

Citaat:
Uiteraard gaat het slechts om uitstel van zes maanden
Nu wel, maar de volgende keer is het misschien 9 maanden of 1 jaar.
Waar eindigt dat?
In Afrikaanse landen zie je ook dergelijke truken, en dan wordt er geweld gebruikt, wordt de noodtoestand uitgeroepen en worden de verkiezingen voor onbepaalde tijd uitgesteld.
We zijn gelukkig nog niet zo ver, maar men begint al serieus te tornen aan dat klein beetje recht dat je als burger hebt om je stem uit te brengen.
Niet dat we veel te zeggen hebben, we mogen de kaarten eens schudden, en daarna doen ze er 5 jaar hun goesting mee.

Citaat:
Dit gezegd zijnde, ik denk niet dat er één Belgische politicus is die eraan denkt de democratie af te schaffen. Wat ik zie is dat onze politici nu stilaan moeten inzien dat het einde nabij is : als men nu de democratie on hold moet zetten om Belgïe nog één legislatuur verder te helpen dan moet men zich eindelijk eens afvragen of Belgïe dat wel waard is.
Vraag is of dat wel klopt.
Ik geloof er niets van, als je kijkt naar die laatste peling, dan zou je perfect een regering kunnen maken, zelfs zonder N-VA en zonder VB.
Het land dat gaat uiteenvallen is gewoon een drogreden.
De echte reden is dat al die andere partijen schrik hebben dat het thema van de verkiezingen migratie zou zijn, en om dat te vermijden moet er dus maar 6 maand aangemodderd worden, en slecht of niet bestuurd worden.
Eigen partijbelang eerst...