Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Stel dat 1% naar hier komt. 70 miljoen asielzoekers. Die hebben allemaal "rechten" ? Waar is het fundamentele rechtsbeginsel dat garandeert dat 1% van de wereldbevolking NIET naar hier komt ?
|
Maar er komt geen 1% naar België.
Stel dat Vlamingen geen dommekloten waren, hoeveel % zou de N-VA dan nog halen?
Nutteloze hypothetische vragen.
En niet iedereen die naar hier komt heeft recht op asiel.
Citaat:
Zie je, het probleem met het uitvaardigen van rechten die onmogelijk in principe kunnen voldaan worden, en zekere ongegronde veronderstellingen zoals "zoveel zullen er wel niet afkomen zekers", is dat uw systeem schadelijk is, gevaarlijk is, en zinloos is.
|
Schaf dan ook maar de sociale zekerheid af hé. Stel dat iedereen werkloos wordt, hoe betaal je dan nog uitkeringen?
Onzinnige hypotheses.
Citaat:
Nutteloze Vlamingen zijn veel belangrijker voor Vlaamse belastingsbetalers dan asielzoekers, want het zijn hun "natie-genoten".
|
Ik heb niets gemeen met de meeste mede-Vlamingen hoor. Moet er ook niet veel van weten. Laat staan dat ik in de onzin van een Vlaamse natie geloof. Zo mentaal geretardeerd ben ik niet.
Citaat:
Die nutteloze Vlamingen zijn misschien zonen of dochters van Vlamingen die mede bijgedragen hebben tot de natie in kwestie. Zij hebben een natuurlijk recht tot de sociale bijstand die uitgevonden werd door de voorouders van hun natie.
|
Wat een mooi sprookje.
Ik moet niets weten van 'Vlamingen' wiens enigste verdienste is dat ze uit het zaad van een andere 'Vlaming' komen.
Een intelligente en oprechte asielzoeker daarentegen, die wel iets kan bijdragen aan onze samenleving verwelkom ik graag.
Misschien moeten we een ruilprogramma opzetten.
Nutteloze vlamingen uitzetten en mensen met zin om te werken binnenhalen.
Citaat:
Maar het fundamentele probleem is dat wij geen wet hebben die een quorum stelt op het aantal asielzoekers per jaar die asiel kunnen krijgen, en waarna het een systematische "nee" is voor de anderen, ongeacht hun situatie. Dat zou de ENIGE HOUDBARE REALISTISCHE en menselijke asielpolitiek dienen te zijn: "wij hebben jaarlijks plaats voor X asielzoekers".
|
Neen. Want die wet tovert niet op magische wijze het probleem weg. De enige houdbare en realistische politiek is om te zorgen dat mensen geen reden meer hebben om hun thuisland te verlaten.
Citaat:
In alle andere systemen is er een "eindig aantal plaatsen". In een bioscoop is er een eindig aantal plaatsen ; in een voetbalstadion is er een eindig aantal plaatsen. In een klaslokaal is er een eindig aantal plaatsen.
|
De wereld is inderdaad eindig. Probeer dat eens aan de gele hesjes te vertellen die hun overmatige consumptie niet willen opgeven. Zolang we in Europa meer 'nemen' van de capaciteit van de aarde dan we recht op hebben (als we de capaciteit eerlijk onder alle aardbewoners zouden verdelen), ga je altijd mensen hebben die naar hier komen op zoek naar economisch geluk.
Citaat:
Waarom ? Omdat de infrastructuur het begeeft als je daar geen grens op zet. Als een stadion dat voorzien is voor 10000 toeschouwers, er 30 000 binnenlaat, dan stort het in. Niemand stelt dat in vraag.
Welnu, met asielzoekers is dat ook zo.
Ik ben het eens met die rechtbank natuurlijk dat het geen manieren zijn om, bij gebrek aan quorum op het einde, men een quorum stelt op "de vraag stellen". De vraag mag gesteld worden. Hoe sneller men de vraag kan stellen, en hoe sneller men het antwoord kent, hoe beter voor iedereen. Treuzelen en U pesten met de vraag te mogen stellen, is een wanhoopspoging om te bekomen, wat de wet niet voorziet: het beletten dat 30 000 man het stadion binnengaat, en het spel ineenstort.
|
België is rijk genoeg om een efficient systeem op poten te zetten waarbij iedereen snel genoeg antwoord krijgt.
Wat rest is internationale samenwerking om mensen ook efficient terug te sturen en (meer fundamenteel) te zorgen dat mensen niet meer vluchten.