Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
U mag dat verklaren.
U bent fout.
De autoindustrie is een sector waarin eigenlijk nog bijzonder veel fouten worden getolereerd.
Ik heb delen ontworpen van de Peugeot 308SW en volvo V40 in een jaar dat ik werkte voor een grote multinational die actief was in die branche. Voor beiden waren er design en productie requirements. Bij geen enkel van die twee werd zero defect en 0 % faults geambieerd. Voor bvb de achterklep van de peugeot werd een bepaalde variatie op de vervorming van het plastic (PP) geaccepteerd, en de meeste klanten kregen vervormde delen in hun handen. En zolang er minder werd over geklaagd dan de kost was om die delen kwa tolerantie strikter te maken (extra hot runners, extra dure materialen, herdesign, meer gewicht, enz enz...) was dat perfect in orde.
|
Ja leveranciers proberen dat altijd en ik heb mijn delen waarvoor ik verantwoordelijk was altijd verworpen als ze niet aan de specificaties voldeden, ik bleef ze verwerpen .
Want anders kreeg je ze later toch terug op je bord als ze tijdens een quality audit gevonden werden.
Je moet me niks over kwaliteitscontrole leren in de automotive en automotive assemblage.