Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac
Wie zit er constant te kwartetten? Toch jullie twee zeker.
Als ik het archief zou induiken en toetsen aan de realiteit, dan ga je veel smoezen moeten verzinnen waar je toen extatisch was.
Je mag mij proberen te kleineren met 'ons financieel genie', ik zal alvast geen rode oortjes hoeven te krijgen.
Denk je echt dat ik getrouwd ben met een merk of brandstoftype?
Tesla is een cult die pretendeert de nieuwe Apple van de auto-industrie te zijn maar de vergelijking loopt mank op vele vlakken.
Musk doet meer kwaad dan goed voor Tesla. Als je goed oplet begin je de eerste barsten te zien binnen de cult.
Als zelfs de cultists bij een zoveelste aankondiging van Musk iets hebben van "jaja, het zal wel Elon" en "wat hebben we woensdag nu eigenlijk gezien", dan is dat een teken dat de missionarissen zich stilaan vragen beginnen te stellen in hun geloof ondanks de verwoede pogingen van de parochieblaadjes die als lippendienst dienen van Musk.
Niets mis met excentrieke CEO's, zolang ze zich begeven binnen de normale krijtlijnen van corporate governance.
|
Ik denk dat iedereen er over eens is dat Musk fouten maakt.
Hij heeft een goede PR manager nodig. Gelukkig heeft hij een steengoede CFO (Deepak) die de boot recht heeft gehouden in woelige wateren.
Alleen heeft hij een visie die onbestaande is bij klassieke CEO's op Wall Str.
Hoog risico, veel drama, maar ook veel verwezelijkingen.
Ik neem dat er bij. Jij niet. Uw goed recht, en in feite, respecteer ik dat ook. Niemand dwingt u om tesla te kopen of er in te investeren. Automerken genoeg.
De man zijn hart zit op de juiste plek, hij identificeert de grote uitdagingen voor de maatschappij correct en hij doet dingen die tot voor kort als mirakels konden omschreven worden. Hij heeft zo letterlijk de deuren naar de ruimte opengesmeten: herbruikbaarheid. De lanceerkost is per kg spectaculair gedaald door hem.