Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
We laten Brussel beter los.
Kost stukken van mensen is is bijna volledig geïslamiseerd.
|
1. Olivier Maingain zou voor u applaudiseren. Dat Vlaanderen Brussel moet loslaten is het standpunt van Defi, het vroeger Font de Francophones ! Onbegrijpelijk dat zg. Vlaamsgezinden dat napraten. Ik vind dat uiterst een laakbare vorm van defaitisme.
Neen, een strijdbaar maar niet onrealistisch standpunt is de verwezenlijking van de
Taalreconquista van Brussel en dat kan via een massale investering via het NL-onderwijs. En ja, dat mag voor mijn part gerust was kosten!
2. Antwerpen is niet meer geïslamiseerd van Brussel...
Maar goed, men moet weten wat men wil. Ik sta veel dichter bij een Nederlandssprekende Brusselse Marokkaan dan bij een blanke Franssprekende Brusselaar. Voor u geldt dus het tegendeel lijk ik te begrijpen.
Ik ben louter pragmatisch bekeken tegen konfederalisme of Vlaamse onafhankelijkheid zolang die Taalreconquista niet is voltrokken, want NU hebben we daartoe (nog) de hefbomen in handen door het uitoefenen van de
gemeenschapsbevoegheden te Brussel, op vlak van onder meer onderwijs. En we moeten die macht niet uit handen geven maar ze integendeel BETER gebruiken verdomme!
Wat zoudt ge tenslotte vragen in onderhandelingen met de Francophonie voor de toegeving van Brussel op te geven ?