Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dat is inderdaad een probleem waar we mee geconfronteerd worden: voor de vlaamse beweging zijn we te links, voor de linkse beweging te vlaams.
|
Dat is niet onoverkomelijk: de sociaalflaminganten kúnnen de linkervleugel van de Vlaamse Beweging wórden en als de sociaal-flaminganten zich een beetje zien te verkopen draait misschien ook de linkerkant wel bij.
Uit wat is het sociaal-flamingantisch initiatief trouwens ontstaan? En wat denkt men in andere delen van de Vlaamse Beweging van de sociaal-flaminganten?
Citaat:
Daar heb ik zo direct geen zicht op, ik ben niet echt onderlegd in economische politiek, maar het zal zoiets zijn denk ik.
Nu ben ik als communist misschien niet echt de meest representatieve van de sociaal-flaminganten 
|
Geen probleem, we smijten de communisten er (nog) niet uit.
Citaat:
De werels is uiteraard niet zwart wit, niet alle bedrijven zijn immoreel en het is niet omdat een bedrijf in staatshanden is dat het daarom per definitie beter is. Wel kunnen er algemene tendensen zijn, grote lijnen binnen het systeem.
|
Akkoord. Probleem is wél dat de liberalen het slecht functioneren van overheidsbedrijven misbruiken om hun privatiseringsplannen door te drukken. Soms vraag ik mij zelfs af of ze de boel in de overheidsbedrijven bewúst laten verzieken. De privatisering van een slecht werkend overheidsbedrijf is immers gemakkelijker te verdedigen dan die van een goed werkend overheidsbedrijf. Daarom vind ik ook dat wie zich verzet tegen de privatiseringen (dus ook de sociaal-flaminganten) moet ijveren om de nu bestaande wantoestanden uit te roeien.