Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Het is onvoorstelbaar dat er nog mensen met zekere "veiligheidsfuncties" zijn die dergelijke apps gebruiken en dat uiteindelijk hun oversten een "bevel" hieromtrent moeten geven.
Informatie is informatie,zelfs de routine,afstanden en parcours van sport en training kunnen gebruikt worden tegen de organisatie waaruit dergelijke info "getrokken" wordt....
Idem overigens met phoontjes.Iedereen die zo eentje op zak heeft kan gevolgd worden waar hij/zij zich het meest bevindt (het werk bvb) en via welke routes daar naartoe gegaan wordt..(ik geloof dat "uitzetten" van dergelijke funktie op mijn phoontje gewoon niet).Bij mensen met veiligheidsfunkties is dat informatie die niet uitsluitend "commercieel" nut zal hebben en waarvan we weten dat ze geoogst kan en zal worden ook zonder toestemming van de app-uitbaters...
|
Er zijn al verschillende landen die bepaalde (A)sociale media en de nodige app's blokkeren.
Ik geloof daar niet in, dat "uitzetten".
Ik lees daar met de regelmaat al wel eens wat over na en ik denk dat ik op dat vlak zover gekomen ben dat hier binnenkort alle toestellen buitenvliegen die eventueel op eigen houtje informatie zouden kunnen doorgeven aan 'derden'.
Als men zich het hoofd zou gaan breken over bepaalde gegevens op computers/andere toestellen die blijven hangen waarvan u dacht ze verwijderd te hebben dat is gewoon gieren, best een gevaarlijke situatie.
Laten we dat plaatsen onder de noemer: "Datahygiëne"
Daar is maar één oplossing voor en dat is overschrijven met 0'llekes.
Of zie ik dat weer maar eens te dramatisch in?
Een waar treurspel?
Om terug op het topic in te pikken: ik vind dat een gevaarlijke zaak.