Los bericht bekijken
Oud 29 december 2018, 18:27   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hola, er is een ferm verschil. Een keer per ongeluk door het rood licht rijden kan iedereen overkomen. Daar krijgt die "per ongeluk overtreder" een minnelijke schikking voor in de bus. Betaal die schikking, en het is opgelost.

Niet betalen is een vrijwillige keuze. En dan is er nog niet veel verloren. Leg het uit aan de politierechter waarom er nog niet betaald is, en als de uitleg goed is, dan hangt het van de rechter af hoeveel hoger de echte boete is (minnelijke schikking is eigenlijk geen boete)

Zoals ik eerder al schreef, een boete van €53 voor een slecht geplaatste brommer die opliep tot €1250 omdat de "misplaatser" te lomp/lui was om direct te betalen....

De kwiet met een wilde tuin, da's een HEEL ander verhaal. Hij overtrad de regels, en zelfs na grondige verwittiging deed ie er nog niets aan, waar hij dan nog een hele cinema rond maakte... Dat een rechter dan ook een groffe borstel gebruikte, is niet verwonderlijk;
Ik wou dat zulke groffe borstels meer gebruikt werden, vooral als het aankomt op gewelddelicten.
Een boete doelbewust niet betalen is ook de regels overtreden. Ik zie het verschil niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden