Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2019, 12:43   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Ninove en de hoofddoekjes

Citaat:

De startnota maakt die belofte concreter. Zo wordt het politiekorps en het cameranetwerk uitgebreid en komen er stadsmariniers naar Rotterdams voorbeeld. Politieagenten zullen worden uitgerust met bodycams en de politievoertuigen met dashcams. Gemeenschapswachten mogen met Gas-boetes overlast aanpakken. Alle mogelijke vormen van sociale en andere fraude zullen actiever worden opgespoord. De aanpak van de jeugdcriminaliteit in de stad wordt prioritair, net zoals de strijd tegen afpersing en intrafamiliaal geweld.

.Symbolisch is ook de invoering van een hoofddoekverbod voor loketfuncties van de stad. Meteen een punt dat Arents mag realiseren als gloednieuwe schepen van Personeelszaken en Digitalisering. ‘Ik sta op een neutrale dienstverlening door de overheid. Ik ben blij dat die er komt in Ninove, nadat ik dit eerder tevergeefs had aangekaart.’
Het hoofddoekverbod verdeelde tot nu het stadsbestuur. Open VLD had in 2016 nog een voorstel voorgelegd waarbij uiterlijke tekenen van persoonlijke overtuiging van politieke, filosofische, ideologische of godsdienstige aard niet mogen worden getoond door ambtenaren met een loketfunctie. Het voorstel werd echter weggestemd door coalitiepartner SP.A-Groen. uit DSonline
...
Wat men ook zegt, vraagt, eist... het blijft zeveren over de hoofddoekjes van de binnengestroomde vreemdelingenbende!
Ik dacht dat die zaak nu eindelijk geregeld was. Niet dus! Waar de groene en de rode islamlovers eventjes iets te zeggen hebben "gaan ze tegenstemmen" bij een verbod!
Waar en hoeveel keren nog, straks?

Laatst gewijzigd door andev : 3 januari 2019 om 12:45.
andev is offline   Met citaat antwoorden