Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dat van die vrienden ga ik niet beantwoorden, de keuze van vrienden lijkt me erg gecompliceerd en ten alle tijde herzienbaar als zij/hij niet aan je verwachtingen zou voldoen op eender welk subtiel puntje
die andere twee dan maar....
is de vraag 'wie' hier belangrijk ? zolang dat maar de beste keuze is, lijkt me
voorbeeld
ik wil mijn huis verhuren 5 personen max , 450€ zeg maar
ik krijg drie koppeltjes over de vloer
( ok allen ogenschijnlijk beoordeeld weliswaar )
1) blank koppel waar ik onmiddellijk van aflees dat hij elke dag ladderzat gaat thuis komen en zij een bijverdienste heeft als thuisprostituée
2) Marokkaans koppeltje dat nauwelijks nederlands spreekt, hij en zij volledig in traditionele kleding, 2 kinderen
3) twee ongure Bulgaren, met een slee van een wagen , bereid om me 600€ te geven
4) nog een blank koppel , neutraal met 4 kids
wie kies je ?
|
Het blank koppel met ladderzatte man en de prostituee is uitgesloten. Het is algemeen bekend dat zatte mannen niet veel geld verdienen en bovendien veel lawaai maken. Onbetrouwbaar als betaler en bovendien een last voor andere huurders. Objectieve criteria.
De ongure Bulgaren. Als je ziet dat ze onguur zijn is dit een objectief criteria voor onbetrouwbaarheid als betaler. Dus objectieve criteria.
Tussen het neutrale koppel en het Marrokaans koppel zijn er geen objectief relevante verschillen. De wet is dan ook onverschillig over welke keuze je maakt.