Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
ach tantist toch...hoe oud ben jij?12 jaar of 13.
|
22 als je het moest willen weten. En jij?
Citaat:
.Hoe kun je nog geloof hechten aan dat gelul van al die partijen.VOOR de verkiezingen zijn ze plotseling allemaal vlaamsgezind,nemen ze allemaal rechtse standpunten in...
|
Heb ik gezegd dat ik ze geloof? Ik heb enkel gezegd dat ik het eerder apprecieer dat ze er over zwijgen dan dat ze er over liegen. Hoe oud bent u? Want blijkbaar kunt u niet eens lezen.
Citaat:
hetzelfde met de cd&v nu zijn ze voor het confederalisme,geloof me vrij als ze in de regering komen zullen ze wel weer veranderen!
|
Hola, ze gaan hun weer bij hun kloten laten pakken, dat is waar. Maar de CD&V zou beter het menen, want het is in hun eigen voordeel dat Vlaanderen zelfstandig is. De christen-democraten zijn in België een middelgrote familie, terwijl de sossen en blauwen de grootste families zijn. En dat terwijl de CD&V de grootste partij is in Vlaanderen. Dus gewoon al uit eigenbelang zouden ze het beter menen.
Ik weet dat die confederale fractie, de zogenaamde Boetfortgroep, geen al te grote meerderheid is. Als we die gaan verzwakken door daar op te schieten, kunnen we het wel schudden. Nee, we moeten op de fossielen unitaristen en federalisten schieten, zoals Eyskens. Dat is de juiste aanpak, en dat is een verbreding van de Vlaamse Beweging. Want met al dat elitaire gedoe komen we geen stap verder.
Dat is een verstandige houding, en zo zal het ook werken.