Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Moest ik het daar voor het zeggen hebben, ik zette er géén muur maar wel een stevige omheining. Deels staat die er trouwens al.
- kost maar een fractie van de prijs
- valt beter te bewaken. Door een muur kan je niet kijken, dus ik kan niet zien of er iemand aan de andere kant staat of afkomt of wat anders aan het doen is wat niet mag.
- wachtposten ga je altijd moeten hebben, dus dat blijft net hetzelfde.
- de DEMs waren ook akkoord met deze optie. Of ze het nu nog zijn, ik denk het wel maar ben niet zeker meer.
Trouwens, als ze echt een gat wensen te maken, muur of omheining, één sterke bom is meer dan voldoende. Mortiertje of 2 en je kan der door.
Maar dat is vooral ivm het probleem van de vluchtelingen, niet (of heel veel minder) wat de drugs betreft. 
|
Die muur was altijd al metaforisch bedoeld, hij is ondertussen ook al tevreden met een metalen muur = omheining. Trump wil ook iets doen aan die tunnels onder de grens, daar komt de meeste drugs door. Het pakket is meer dan alleen die muur.
In totaal hebben ze al een paar honderd tunnels ontdekt dus daar moeten er duizenden van zijn, Trump wil ook daar werk van maken.
https://www.telegraph.co.uk/news/201...a-mexico-home/