Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
1.De publieke opinie geeft Trump de schuld voor de shutdown. In overgrote meerderheid.
2.Slecht nieuws dus. De democraten zijn totaal niet gemotiveerd om een deal te slaan met Trump. 3.Die muur komt er niet.
|
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat betreft punten een en twee. Dit zijn bubbels. Wat nu heel belangrijk wordt gevonden is men in 2020 al lang vergeten. Geen slecht nieuws in dat geval voor Trump.
3. Betwijfel ik. Trump kan een greep uit het noodfonds doen en regeren per decreet. Obama ging meen ik steeds meer op de decreet-modus gelang zijn termijn vorderde. Een muur of stalen hek erin timmeren op de nog resterende open plekken lukt wel. Het overige nml. een land goed besturen is een ander verhaal en betwijfel of dat dit wel goed zal lukken. Teveel aandacht en energie zal naar die muur gaan. Laatste aandachtsvacuüm kan ook soms goed uitpakken als staten afzonderlijk het heft in eigen hand gaan nemen door bv single payer in te voeren. Colorado heeft daar meen ik al een voorschot op genomen.
Ik zie Trump er nog voor aan dat hij in zulks geval met de eer gaat strijken. Zo zijn die ego's nu eenmaal.
Of het verstandig is van Trump is een tweede. Mocht er een SOROS Deep State gelieerde Republikein (bv een MCain) of Democraat (Hillary) aan de macht komen dan vliegen er weer oorlogen om de oren bij de vleet en wordt de muur sneller afgebroken dan gebouwd - middels zelfde politieke bruteske tactieken als Trump. Komt op mij zeer Latijn Amerikaans c.q. derde wereld-achtig over..