Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2019, 13:22   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik herinner me dat t een zware discussie was in 2012, maar ik kan me niet herinneren dat het in 2018 zelfs maar ter sprake is geweest of hij z'n termijn als burgemeester zou uitdoen, of wel?

op p.be was ik ook de enige die hier meteen half oktober al stelde dat hij dat niet zou doen en in mei zou verkassen... (ik dacht wel dat hij naar t b niveau ging gaan maar soit, blijkbaar ligt de macht al elders)
Je hebt op deze maandag blijkbaar last van een selectief geheugen :

Een maand voor de verkiezingen :

Citaat:
Toch droomde De Wever naar eigen zeggen niet van het lokale politieke niveau. “De nationale politiek, dát zou mijn ding zijn. Als burgemeester is dat gevoel helemaal gekeerd. Ik heb leren houden van dit niveau, zozeer zelfs dat het pijn zou doen om dit te moeten loslaten.” Antwerpen is volgens De Wever (“dankzij dit stadsbestuur”) dan ook klaar voor “een nieuwe Gouden Eeuw”. Geen wonder dat hij burgemeester wil blijven, want “de stad van morgen staat in de steigers. Ik zou die ook graag uit de steigers zien gaan. Dat is mijn persoonlijke drijfveer om burgemeester te blijven.”
bron : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180909_03725091



Na de verkiezingen :

Citaat:
Bart De Wever: 'Antwerpenaren, het is een eer om jullie opnieuw zes jaar te dienen'

14/10/2018 om 21:26

De Wever had een woord van dank voor de Antwerpenaren. 'Het was een eer om de mooiste stad zes jaar lang te besturen als burgemeester. En ik zeg u nu al dat het een eer en genoegen zal zijn om Antwerpen opnieuw zes jaar te dienen.'

In een interview achteraf zei De Wever duidelijk dat hij ervan uitgaat dat hij burgemeester blijft.
bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20181014_03838417
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 januari 2019 om 13:24.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden