Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2019, 01:53   #11
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja er zijn steden waar er maar 1 club is en die gedragen wordt door een vurige aanhang. Maar er zijn er nog meer waar de rivaliteit zeer sterk leeft en dit de beleving net ietsje meer bijbrengt. Wat zou het Schotse voetbal zijn zonder The Old Firm? Het Engelse voetbal zonder de rivaliteit tss de Londense clubs? Het Griekse voetbal zonder de rivaliteit tss Olympiakos en Panathinaikos? Beeld je eens in als al die clubs zouden fusioneren.
Vergelijking gaat niet op vind ik. Celtic - Rangers vergelijken met Anderlecht - Union is zoals Matthias Schoenaerts vergelijken met Guy Van Sande.

Ik vind Racing Genk een beter voorbeeld. Racing Genk ontstond in 1988 uit een fusie tussen Waterschei en Winterslag. Waar stond het voetbal vandaag in Genk zonder die fusie?

Mochten Union en/of RWDM grote clubs zijn zou u mij nooit horen pleiten voor een fusie maar meer dan grijze middenmoters zoals Oostende en Kortrijk zullen het toch nooit worden. Nu ook Anderlecht op de dool is, vind ik dat je maar beter van 3 ploeterende Brusselse clubs kan proberen om één bloedmooie parel te maken die de grootste van België kan worden en wie weet ooit van de Benelux.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden