Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2019, 21:47   #35
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een paar jaar sparen, zodat ge 30-40k op de bank hebt (en op kot/studio wonen, zoals ik, of zoals anderen, gewoon bij ma en pa (Jay-P is nu getriggerd)) en tegelijk u inzetten op het werk, bijscholen, zodat ge geen 1500-1700 netto meer hebt maar 2300-2500 euro netto.

En dan een appartement kopen of oude vervallen opknapwoning.

Wilt ge een mooi huis, zoekt u dan maar een partner die hetzelfde doet en doe de bedragen maal twee.

Moeilijk ? Ja. Maar zeker haalbaar.
Als ik een deftig aantal uren per week werk (zelf te bepalen) geraak ik daar vlot aan. Dan kan ik zelf een woning kopen maar ik vind de kwaliteit die je anno 2019 voor bvb 1500 euro/ maand hypotheek kan kopen tov 10 jaar geleden zeer bedroevend. Mijn ouders wonen in een kast van een huis en ik heb altijd gedacht dat ik hetzelfde kon als ik maar goed studeerde. Maar zelfs een koppel met 2 dokters zou het niet kunnen kopen.

Een huis kopen met 2 mensen is zeer riskant. Je gokt dan niet zo zeer dat je het afbetaald krijgt, maar wel dat je relatie levenslang goed blijft lopen. Want gebeurt er wat (scheiding, ziekte) dan kan de ene de andere niet uitkopen.

En die vuistregel van banken die zeggen dat je minimum 1000 euro per maand moet overhouden naast je hypotheek.. Als ik met 1000 euro mijn auto, benzine, elektriciteit, water, gas, kleren, voedsel etc moet betalen ben ik eigenlijk een armoezaaier.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 januari 2019 om 21:50.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden