Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2019, 12:27   #3370
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De overheid heeft net het aantal aanvragen voor de milieupremie bekend gemaakt. Er zijn op 7 dagen tijd meer dan 10 000 getekende bestelbonnen voor ModeL 3's in Duitsland ingediend.

Ja....

Dat had ik niet verwacht, zo veel.

TSLAQ no demand ?
Ik heb het ook gelezen op Twitter, maar er blijft onzekerheid over.

Ten tweede, hoeveel denkt men er in Q1 te gaan leveren in EU?
In China zou het alvast gene vette zijn en in de VS spreekt men zelfs van een daling tot 80% tav december.

Interessanter wordt de call. De alarmbellen gaan meer en meer af.

Verslaggevers in de autosector geven aan dat Panasonic niet meer zo blij is aangezien de output veel lager ligt dan wat men hen had voorgehouden.

Gasparino heeft links en rechts bij de Tesla-top (of de bankwereld) opgevangen dat het allerminst zeker is of ze voldoende cash hebben voor de bond. Ik ga ervan uit van wel, maar het blijft toch een gevaar en hebben daarvoor bedenkelijke acties voor moeten doen.
Het schrappen van de referrals, het schrappen van investeringen, het schrappen van de S 75, het schrappen van 7% personeel, de prijs van SC de hoogte injagen (en terugkrabbelen), ....
Ken je Vicky nog? Je moet haar eens zien welke loer men haar en anderen hebben gelapt.
Als Musk een fabriek had in Frankrijk, dan haalde men de guillotine terug boven.

Mochten er inderdaad nu 10k model 3's verkocht zijn in Duitsland, dan is dat nog altijd een pleister op een groter stinkende wonde want zonder nieuw kapitaal gaan ze het niet redden.