Wat me nu pas opvalt er zijn eigenlijk 4 versies Model S (en X) naargelang optie.
Want er bestaat weer een Performance versie zonder Ludicrous mode (met is 20% snellere acceleratie)
Prijzen en versies einde 2018:
Vandaag:
- Model S $85,000
310mi Range, 155mph Top Speed, 4.1s 0-60 mph
- Model S LR $93,000 ($8k optie voor 8% meer range)
335 mi Range, 155mph Top Speed, 4.1s 0-60 mph
- Model S Performance $112,000
315mi Range, 155mph Top Speed, 3.0s 0-60 mph
- Model S Performance Ludicrous $132,000 ($20k optie L mode 20% faster acceleration)
315mi Range, 155mph Top Speed, 2.4s 0-60 mph
Het eerder grote prijsverschil van $41k (EU= €48k) is met de normale performance opgevuld. Die wordt verlokkend voor diegene die het Performance embleempje persé willen hebben...
Ik ben alvast zeker dat de gemiddelde ASP van een model S eerder serieus zal stijgen dan iets dalen. Wie sprak daar van minder margins op een S of X?
Citaat:
Anton Maes • 17 hours ago
Sooo, an $8k discount for the extra 25 miles you'll never use, and the car still charges like a 100 pack.
Yeah that seems like a deal
Anton Maes • 12 hours ago
That's probably part of the strategy here, to push more people from what would be the 100D up to performance
Félix Amyot Renaissance77 • 3 hours ago
Anyone buying a Tesla today with any experience on battery usage would see this non-extended range option as a huge benefit. Save 8k, get the charging speed of a 100 pack and protect the battery from overcharging.
Literally the only time the extra 25mi is useful is when leaving on super long road trips where you charge to 100% just before leaving.
https://electrek.co/2019/01/29/tesla...#disqus_thread
|