Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2005, 16:34   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
  • prima punt, onderwijs doet het goed! Maar ambities om "nummer één in wiskunde ter wereld te zijn", dat heb ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat in een unitair België het onderwijs evengoed zou kunnen worden georganiseerd. In casu: in VL zou het beter zijn dan in WL (dus: er zou niets veranderen), we zouden alleen geen nr. 1 in de wereld zijn, maar als dat de reden voor regionaliseren zou moeten zijn, wens ik u veel succes toe (ironie).
Dus 'streven naar beter' is plots iets vies? Is dat niet de bedoeling van politiek: problemen oplossen en streven naar 'beter'? Betere dienstverlening, beter onderwijs, betere gezondheidszorg,...?

Citaat:
  • Busvervoer vs. NMBS? Ik heb duidelijk een andere mening....
    [size=1](ok, je kan die eigenlijk niet vergelijken. Ik vergelijk hun houding tov een probleem.)
    [size=2]City Parade Gent, 2003. Er worden shuttlediensten ingelegd tussen Gent-St. Pieters; hoewel er per kwartier gemakkelijk vijf bussen vol zouden zitten, stopt de shuttledienst. In Gent-Dampoort aangekomen, staan daar een paar NMBS-gasten alles aan het opkuisen, ik vraag of er geen bus naar Kortrijk is. Waarop die man antwoordt: de volgende is om 6h, maar als er hier honderd man staat voor Antwerpen, dan stáát hier een trein naar Antwerpen.[/size]
    [size=2]Van een verschil in perceptie gesproken...
    PS: mijn trein loopt klokvast, ik weet niet of ze dat kennen bij de lijn, een klok...[/size]
    [/size]
Tja, en toch zit de NMBS diep in de schulden (te zien aan de quasi verkrotte stationsgebouwen her en der), terwijl De Lijn jaar na jaar winst maakt en meer reizigers vervoert. Vreemd hé.

En natuurlijk kan iedereen wel tientallen verhaaltjes schrijven over een slechte ervaringen met De Lijn. Is ook niet verwonderlijk. Hoeveel bussen rijden er zo dagelijks rond?
Ik heb trouwens ook zo'n verhaaltje.

Rock Werchter 2003. Het festival is afgelopen en de NMBS gaat in staking. (slechts enkele dagen voor RW aangekondigd) Honderden festivalgangers zitten vast. Gevolg: De Lijn zet massa's extra bussen in die deze keer ook verder rijden dan Leuven station. Mensen met een treinticket moeten niet betalen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden