Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik wil u er toch op wijzen dat dat net de kern van mijn betoog is. De "lift" naar betere lonen voor A2'ers is kapot. Je ziet dat heel duidelijk in bedrijven waar de betere posities stelselmatig worden ingenomen door bachelors en liefst masters. Mijn vader had de A3 af, en deed een functie waar men master voor vraagt. Hij heeft zich gewoon opgewerkt. Alleen toen hij op pensioen ging en men hem verving, het een master MOEST zijn, en niet een van zijn collega bedienden die al jaren daar werkte en de job ook wilde (maar louter een A2 had).
Idem ditto mijn schoonvader: die verdiende een royaal loon zonder hoger onderwijs. Maar zijn collegas waren allemaal industrieel ingenieurs geworden door de jaren.
|
Eén van mijn kennissen heeft een diploma toerisme en die heeft zich, na jaren in de nucleaire sector gewerkt te hebben, opgewerkt tot vertegenwoordiger in nucleaire technologie. Maar de tijd dat je zonder diploma nog kon groeien ligt achter ons. Zelfs met een diploma is het al moeilijk. En de bedrijven maar klagen dat ze geen volk vinden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Laatst gewijzigd door Libro : 3 februari 2019 om 12:16.
|