Marion vS is alom bekend blijkbaar maar ik heb nog geen woord horen vallen over de studie van Peter Dupont hier in ons eigenste België. Deze studie is ook in de vuilbak beland en zodoende heb ik alleen weet van de conclusies.
1)De oververtegenwoordiging van allochtonen heeft ook te maken met hun cultuur.
(Ik: Mogelijke verklaringen hiervoor zijn enerzijds de straatcultuur van de allochtonen die uit zuiderse landen komen. Op straat hangen + verveling geeft criminaliteit->vandalisme. Vandalisme is dan een brug naar andere criminaliteit later. Anderzijds kan de radicale islambeleving bij sommige drempelverlagend werken. Dit omdat mannen hun zussen en moeder mogen slagen. Deze normalisering van geweld zal ervoor zorgen dat zij ook sneller geweld gaan gebruiken)
2)Veel allochtonen (vooral Marokanen) zijn de grootste racisten die er bestaan. Zij haten alle mensen met andere nationaliteit en voel zich superieur. Integratie is voor hen een degradatie.
Een ander probleem is dat 66% to 75% van de mannelijke allochtone moslimbevolking met mensen uit het thuisland trouwt. Dit omdat zij nog onderdanig zijn en in ruil komt de familie over. Dit brengt met zich mee dat hun kinderen niet in het nederlands (als modertaal dan) worden grootgebracht. Hetgeen zorgt voor slechte schoolresulateten etc. Dan gaat men maar spijbelen en studies wijzen uit dat spijbelaars meer kans hebben om vandaal te worden->... .
|