Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Vanuit zijn eigen politieke standpunt, is het een meesterzet.
Hij steekt zijn tong uit naar zijn tegenstanders. Zo van "als je het referendum negeert door de brexit uit te stellen, dan mag je mij nog eens vijf jaren zien rammelen met jullie kloten".
|
Inderdaad zou hij daar wel gelijk hebben natuurlijk, maar ik denk niet dat er veel risico voor is. Op 29 maart is het afgelopen, tenminste als het verloopt zoals men aan EU kant wil. Men zal spijtig genoeg niet kunnen beletten dat de Britten eventueel op 't einde het niet willen afbollen: we kunnen ze niet echt buitengooien. En als ze smeken om nog een paar maanden te blijven, zullen we hen dat ook niet kunnen weigeren. Maar normaal gezien zal dat niet na mei (of ten laatste, na juni) kunnen gerokken worden, toch wat de EU betreft.
Ik denk dus dat Farage zijn "dreigement" om nog 5 jaar verder te doen, een nutteloze veiligheidsmaatregel is, tenzij het echt echt helemaal mis gaat, en de UK er toch nog is na de verkiezingen in mei. Maar niemand, zeker aan EU kant, wil dat. Alleen kunnen we het niet echt tegenhouden als de Britten toch willen blijven. We zijn er, met andere woorden, nog niet 100% zeker van dat we er van af zijn. Maar toch bijna.