Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein
Daar heb je een punt, maar vergeet niet dat de bevolking als blok achter 'hun' sultan staan. Idem Oman. Ook homogeniteit bevolking is belangrijk om tot dergelijke resultaten te komen als de Emiraten en Oman denk ik..
Het probleem met Guyana, meer dan in Suriname, dat bevolkingsgroep als nergers en Hindoestanen elkaar wantrouwen en hun eigen partijen hebben. Het Engels systeem van de winner takes it all werkt desastreus. Het Nederlands poldermodel waarbij parijen een coalitie moeten vormen is in Suriname geïmplementeerd - bovendien heeft Suriname een 3e grote bevolkingsgroep Javanen. Dit is zeer belangrijk en heeft ertoe bijgedragen dat het zo faliekant verkeerd gegaan is na de onafhankelijk van Guyana waarbij 2 groepen - negers en hindoestanen elkaar naar het leven stonden en mede daarom destijds eigenhandig hun economie om zeep hebben geholpen.
-Wel het implementeren van basisinkomen, want die kennen ze in de Emiraten zou een goede stap zijn. Hoe de verhouding ambtenarij en productieven van de autochtone bevolking ligt weet ik niet in de Emiraten ligt weet ik niet..
|
Ik weet niet juist hoe het basisinkomen in die landen is geregeld, maar dacht dat je wel een minimum aan werkuren moet hebben om het te kunnen bekomen.
En in de Emiraten hebben je slechts 1 bevolkingsgroep die alle rechten heeft, terwijl andere bevolkingsgroepen zelfs als slaven worden gebruikt.
Klopt
Citaat:
Correct, en misschien maar ergens goed ook.. Kijk wat er in een land als Brazilië gebeurd. Het land beschikt over een groot potentieel kapitaalkrachtige en kundige boeren. De Amazone wordt in rap tempo afgefakkeld tot soya- weidegronden.
Wat er wel moet gebeuren is dat bepaalde domein (staat) gronden en stranden nooit voor speculatieve doeleinden gebruikt mag worden en beschikbaar moet worden gesteld voor woningbouw doeleinden. Een 'uitgewerkt' systeem van erfpacht zou hierin wellicht soelaas kunnen brengen.
Op veel Caraïbische eilanden is er de afgelopen 15 jaar een enorme kapitaal instroom gaande van miljonairs die zich er vestigen in hun compound, maar ook aannemers en 'kleine' Europese ondernemers. De lokale bevolking kunnen niet meer met hun kinderen naar het stand omdat ze ervoor moeten betalen. Antillianen die geen huis kunnen kopen rest dan weinig anders om naar Nederland te verkassen. Zo moet het dus niet !
Erbij zeggende dat de meeste van nieuwe blanke immigranten dit probleem inzien maar de arme lokalen willens en wetens op de verkeerde corrupte partijen stemmen. OFF Topic: Op Curacao deed zich enige jaren geleden het eigenaardige voor dat de arme zwarte bevolking massaal op een lokale blanke stemde (Gerrit Schotte) die sterke banden had met de 'Hotelmaffia' en de blanken massaal op een kleurling - die langetermijn visie had.
|
Mensen zijn beinvoedlbaar en kijken vaak niet verder dan naar wat hen vertelt word.
Citaat:
Dat denkt gij. Het was CEO Ford die een 40-urige werkweek invoerden - omdat hij inzag dat de productie omhoog ging. Destijds een krankzinnig experiment en kijk waar wij nu zijn. Ik woon in een land waar een 6 daagse werkweek in het bedrijfsleven de norm is en waarbij de ambtenarij weer de omgekeerde mentaliteit heerst. Nml. een 5 daagse werkweek van ca. 25 uur.
De zwaarste taak van dit werk is voor je uitkijken niets doen..
Zelf heb ik ook 6 daagse weken gehad van ca. 60 uur per week. Eerlijkshalve te zeggen heb ik zelden tot nooit zo onproductief gewerkt in mijn leven..
Zelf denk ik dat 16 uur per week (echt) werken voldoende moet zijn om tot maximaal resultaat te komen. Je blijft zo scherp en creatief.
4 dagen thuis tussen 4.00AM en 6.00AM werken. Daarna van 9.00AM tot 11.00AM en dat is het dan. Voor de rest wat rond rijden, je gezicht laten zien en als het moet bijeenkomsten bijwonen met een hapje en drankje.
Terugkomend op lui. Dit is echt een hardnekkig idee wat mensen hebben. Het is net zo'n gek destijds als in de jaren 50 dat vrouwen massaal de arbeidsmarkt op zouden gaan, of 40 urige werkweek.Testresultaten hebben nochtans het tegendeel uitgewezen - daarover is reeds eerder door mij een draad gestart.
|
Mensen 6 dagen per week 4 uur laten werken is vaak productiever dan hen 4 dagen per week 6 uur te laten werken. Klopt.
Maar in onze moderne tijd zit je met machines die 24/24-7/7 draaien en daar zit het probleem.
Op langere termijn zal het geen probleem zijn voor de generaties die eraan gewend zijn.
Maar op dit ogenblik hebben de mensen daar niks en zouden ze plots alles krijgen zonder inspanningen en daar zit het probleem.
Of dat helaas is, weet ik nog zo niet. Maar ga daar niet meer over discusseren.