Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2019, 18:54   #275
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik zou ziek kunnen worden maar ik ga mezelf niet bedriegen met een ander.
Neem bvb 2 universitairen met 2500 euro/ maand. Ze kopen samen een mooi huis en betalen samen 2000 euro af. Elk 1000 euro en zo hebben ze elk voldoende over om te leven.

70% van de huwelijken draait uit op een scheiding. Ze is verdikt en hij komt na 5 jaar een ander tegen..

Geen enkele van de 2 zal 2000 euro per maand zelf kunnen afbetalen. Dus het huis moet verkocht worden en ze snijden financieel in eigen vingers.

Koop je daarentegen een huis op 1 loon, laat ons zeggen een universitair die in zijn eentje 1400 euro afbetaalt en de vriend/vriendin betaalt vaste kosten om er te wonen, dan moet de boel niet verkocht worden bij een scheiding.
Scheiden 5 jaar nadat je besliste om de grote stap van woningaankoop op hypotheek, dat is toch redelijk vlug.
Dan zullen ze zich financieel in eigen vingers snijden, maar daarom nog niet zo erg diep. Tenzij ze absoluut een vechtscheiding willen.
En al zeker niet als de nieuwe vlam mee in het huis wil komen wonen, en er ook mee aan wil helpen afbetalen.

Afijn, ik wou maar zeggen: je denkt goed na over de beslissing om te gaan samenwonen, maar dat kan rap en vlot ongedaan gemaakt worden. Wettelijk samenwonen: idem dito. Huwelijk: ook niet zo problematisch, tenzij caractériel .. een kind (of twee) : niet zo uitzonderlijk.
maar zich een huis aanschaffen, dan moet je toch enige stabiliteit in je relatie weten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden