Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2005, 23:11   #32
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
ik geef enkele voorbeelden: de Hooverdam, metro van Moskou: beide gebouwen zijn overvloedig versierd, enkel en alleen om volk te doen werken (oa. mozaiëkskes in die dam - metro)

(Metro v. Moskou)
En onder welk regime werd dat gebouwd? En in welke toestand bevindt de Russische bevolking zich? Dus als Rusland het doet is het goed? In Rusland maken ze ook grove fouten hoor, veel meer dan hier trouwens.

Citaat:
de Agusta-affaire, die "veiligheidsdozen" waarvan ik de naam kwijt ben...
hebben toch geen goed gedaan aan de reputatie van die politici (in casu SP'ers ....)
Ik weet ook wel dat dat niet altijd het geval is - daarom de vermelding naar Arena
Die affaires waren helemaal geen affaires van slechte besteding van geld, maar van onwettelijke uitbestedingen. Strépy heeft niets (voor zover ik weet) te maken met een onwettige uitbesteding maar wel met een slechte besteding van geld. Het ene is illegaal, het andere niet. Voor het ene kan je gestraft worden, voor het andere niet, behalve in het kiezershokje.
Nu, Willy Claes (een belgicist trouwens) komt veel op tv alhoewel het een crimineel is. Dus het is wel duidelijk dat politici kunnen doen wat ze willen met ons geld, en toch nog aanzien genieten bij media en bevolking. Gelukkig is het gerecht er nog.
Citaat:
nu gebruik je wel twee maten en gewichten..
Helemaal niet. Cultuur kan bijna onmogelijk renderen. Overheidsinvesteringen in cultuur gebeuren in goede tijden, wanneer er geld op overschot is. Het beste bewijs is dat nu er enorm veel ontslagen zijn in de culturele sector.
Economie is echter een andere zaak, daar is de essentie dat het winst oplevert. Strépy is geen investering in cultuur maar in openbare werken, wat in dit geval gekoppeld is aan economie en welvaart.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden