Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2019, 10:28   #235
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat was helemaal niet mijn criterium, beste geertvdb. U negeert het fundamenteel gegeven dat een homoseksuele relatie nooit enig nageslacht kan voortbrengen binnen de relatie zelf. Nooit.
Dat is uiteraard waar, maar die relatie dient daar niet voor. Het is recreatieve seks voor de fun, geen voortplantingsseks. Eigenlijk zou je het eigenlijk niet eens "seks" moeten noemen, als men onder seks verstaat "biologisch seksuele voortplanting" (meiose gevolgd door bevruchting).

Ik heb hier ook al uit de doeken gedaan dat er twee totaal verschillende noties zijn van maatschappelijke erkenning van "kleine mensencollectieven".

Traditioneel is er de voortplantingseenheid, die uit 1 man en 1 vrouw bestaat, om biologische redenen.

Maar recreatief/emotioneel/... heeft dat daar niks mee te maken, en gaat het om het erkennen van mensencollectieven die samenwonen/recreatieve seks hebben/emotionele banden hebben/...

Behalve de fun die die mensen daarin hebben, heeft dat geen nut ; maar dat is zo met enorm veel menselijke activiteiten. Aan voetbal doen heeft, naast het recreatieve, ook geen enkel nut.

Als dusdanig is het "fun hebben met zijn origineel voor seksuele voortplanting bestemde lichaamsdelen" een recreatieve activiteit die verder niks met voortpanten te maken heeft, maar men doet daarmee toch wat men wil zou ik denken.

Nog eens: de bedoeling van recreatieve seks is om er fun aan te beleven, niet om voort te planten. Maar dat was ook al vaak zo bij 1 man - 1 vrouw koppels, ook al gingen die "verborgen" achter een voortplantingseenheid.

De meeste getrouwde koppels man/vrouw hebben ook recreatieve seks, die niet enkel voor voortplanten bedoeld is. Er zijn zelfs getrouwde man/vrouw koppels die ENKEL maar aan recreatieve seks doen en nooit de bedoeling hebben om voort te planten.

Nu is het wel zo dat het katholieke geloof niet graag "fun" heeft, en daarom een scheef oog heeft op de fun kant van seks. Maar verder doet men aan recreatieve seks zoals men dat wenst, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 februari 2019 om 10:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden