Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2019, 21:34   #288
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Allez, nog ene die blijkbaar eerder leest wat hij wil dan wat er staat...

Vertel mij eens waar ik Jan het recht wil ontnemen om eender welke mening over homofilie te hebben? Ga er anders eens voor samenzitten met Jan, want die heb ik dat ook al enkele keren gevraagd maar een antwoord blijft uit.

En ja, Jan mag van mening zijn dat homofilie niet op tv hoort. Hij heeft het recht die mening te hebben.
Maar mag ik dan ook het recht om mijn mening te uiten dat ik het daar niet mee eens ben? Of heeft Jan bepaalde rechten die ik niet heb misschien?
Jan mag streven naar het beperken van andermans rechten omdat zijn mening daarover stelt dat die rechten beperkt mogen of moeten worden maar ik zou daar niet tegen in mogen gaan?
Als je Jans recht op vrije meningsuiting respecteert en wil dat ik die ook respecteer (wat ik tot nu toe altijd al gedaan heb) zou ik het ook aangenaam vinden dat je dat ook met mijn recht op diezelfde vrije meningsuiting doet.

Ieder zijn mening en als die botsen ontstaat er een discussie.
En dat is wat er hier gaande is.
Op een discussieforum nota bene.
Ik zie echt het probleem niet.

Net zoals het ook mijn recht is om van mening te verschillen met Jan.
Jan zijn mening, ik de mijne.
Jan mag argumenten aanhalen om zijn mening te verantwoorden, ik mag er aanhalen om mijn mening te verantwoorden of de zijne te counteren.

Ik zie niet in wat uw probleem is.
Natuurlijk.

Waaruit blijkt dat jouw rechten beperkt worden?
Nergens schreef ik dat jij - in tegenstelling tot wat jij schrijft - 'te ver' gaat als je wil ingaan tegen bepaalde zaken die niet stroken met jouw gedachtegoed,.
Je mening verkondigen, en zelfs proberen om op democratische, of volkomen wettelijke wijze te bekomen hetgeen jij graag wil, of in te gaan tegen bepaalde reeds bestaande wetten, of ideeën van anderen, waarvan je vreest dat die misschien in voege zouden kunnen gaan, kan nooit 'te ver' gaan zijn.

Niet voor jou, jouw ideeën, gedachtegoed, noch dat van de JvdB's.

Geen probleem hier.
Jij lijkt er me eerder 'n probleem mee te hebben dat er mensen zijn die er over bepaalde zaken andere opvattingen op na houden.
Jij bent degene die vindt dat dat 'te ver' gaat. Niet ik.
SDX is offline   Met citaat antwoorden