Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Neen, hoezo? Het is even snel als een waterkrachtcentrale. Het is een waterkrachtcentrale.
Je moet even goed wachten tot het stuwmeer voldoende is gevuld, da's alles. Maar da's ook zo met accu's en andere mogelijke opties.
De vraag is eerder, hoeveel piekperiodes van hoe lang moet je overbruggen?
Met goeie basislast centrales zijn dat korte periodes, met puur hernieuwbaar is het koffiedik kijken.
|
Een powerpackpark kan je overal zetten, zelfs midden in de stad. (al die daken met zonnepanelen...)
Autos die opladen...
Deze moet ondertussen al klaar zijn:
https://www.ad.nl/utrecht/mega-accu-...eurs~ac36257a/
1 miljoen euro voor 50 wagens en dan nog voor stabilisatie en opslag.
Ik herinner me dat een waterstoftankstation in D bijna 1 miljoen euro kostte, mss nu 800.000 €... kzal het opzoeken...
Euh gevonden in 2015 kostte één H2-tankzuil 1 miljoen €... men hoopt dat dit tegen 2023 tot 700.000 € gaat dalen:
Citaat:
17.30 Uhr: Bis zum Jahr 2023 soll es in Deutschland 400 Wasserstofftankstellen geben, sagt Shell-Mann Becker. Einen Großteil davon werde Shell bauen. Die Kosten pro Anlage könnten nach und nach auf 700.000 Euro sinken, schätzt er. Eine Schnellladesäule für Batterie-Elektroautos kostet nur einen Bruchteil davon - aber man würde wegen der bisher längeren Ladezeiten wohl auch deutlich mehr benötigen.
17.15 Uhr: Nach kurzem Boxenstopp und Fahrerwechsel sind wir wieder auf der Autobahn. Hansjörg von Gemmingen im Tesla ist uns inzwischen enteilt. Wir setzen darauf, dass er auch noch die vereinbare kurze Pause macht, sonst wird es wohl schwer ihn einzuholen.
17.10 Uhr: Der Zufall will es, dass wir ausgerechnet an einer konventionellen Shell-Tankstelle halten. Rund eine Million Euro würde es kosten, eine solche um eine Wasserstoffsäule zu ergänzen.
http://www.manager-magazin.de/untern...1060277-6.html
|