Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Hier zeg je twee tegengestelde dingen in een bijdrage. Als reclame geen invloed op mij zou hebben, dan zou er geen reclame zijn. Als pubers via reclame groepsdruk ondervinden, dan wil dat juist WEL zeggen dat het invloed heeft. Mijn keuze om geen invloed te moeten ondergaan, is hierbij aangetast. Dat is een agressie. Als ik reclame onderga, dan ga ik UITERAARD spul kopen, of dingen geloven. Want mocht dat niet het geval zijn, dan zou niemand een rotte duit uitgeven om reclame door te voeren. Reclame WERKT. Als reclame werkt, wil dat zeggen dat het mensen tot handelen heeft gedreven, handelingen die ze eigenlijk niet van plan waren te doen, en vooral, waarvan ze de "druk" niet gekozen hebben om te ondergaan.
|
Als u dermate door reclame wordt beïnvloed dat u bij het herhaald zien van iets tot de aankoop overgaat, dan moet u toch eens in de eigen boezem kijken. Ik heb nog nooit iets in mijn leven gekocht omdat er reclame voor werd gemaakt.