Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2019, 18:24   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uit het Antwerpse Joodse blad Joods Actueel:

"Joden zijn niet ook helemaal niet ‘boos’ zoals Vlaamse media ononderbroken verkondigden na een reeks wansmakelijke voorvallen maar we vinden het wel schokkend en we kunnen met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat er grappig is aan de deportatie en vergassing van bijna 23.000 joden – de grootste misdaad die ooit op het Belgisch grondgebied gepleegd werd. We zouden het eveneens choquerend vinden als de openbare omroep een cabaretier of stand-upcomedian zou opvoeren om grappen te maken over de slachtoffers van Marc Dutroux of over de kleine kindjes die vermoord werden in een crèche in Dendermonde. Persoonlijk zeg ik steeds: met ons mag er zeker gelachen worden. Lach met onze ‘rare’ feesten of eetgewoonten, maak grapjes over de bijbel, over Abraham of Mozes, ja, lach zelfs met onze rare kledij of om mijn keppeltje. Maar lach niet met miljoenen onschuldige mannen, vrouwen en kleine kinderen die op een beestachtige manier werden gedeporteerd en vermoord, enkel omdat ze joods waren."
(November 2018)

En zo is het maar net.
Oei daar gaat de familie van Sarah Silverman van schrikken denk ik. En wsl eens goed mee lachen ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden