Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2019, 09:46   #1043
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem, opnieuw, is dat het verbruik afhangt van HET GEWICHT, niet zozeer van de plaats. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat Business Class EXACT is wat een ecotaks op vliegen zou zijn. Duur ticket, voor weinig gewicht in 't vliegtuig. De meest ecologische vliegers zijn die die in eerste klasse vliegen. Die betalen heel veel geld voor een ticket dat ongeveer even weinig CO2 laat uitstoten dan een economy class.

Zo zie je maar weer.
Dit zou kloppen indien de extra kost van business class effectief een ecotaks was. Maar dat is het dus niet.

+ er is zoiets als het overhead gewicht ook he.Hety totale gewicht is het gewicht van het vliegtuig plus dat van de passagiers. Als er minder mensen vervoert worden per vlucht is de CO2 van de vlucht wel minder, maar de CO2 per passagier is meer. Als er dan in totaal evenveel mensen vervoerD moeten worden komen er meer vluchten en is er dus ook meer vervuiling.

edit: Dikke dt-fout
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”

Laatst gewijzigd door Sneaky : 6 maart 2019 om 09:58.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden