Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2019, 18:04   #17
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.931
Standaard

Ik hoorde onlangs een zaakvoerder van een groot transportbedrijf regio Hulshout zeggen dat mensen respect voor zijn chauffeurs moeten hebben en desnoods op de wegen opzij moeten gaan als ze er aan komen. Want zonder zijn vrachtwagens wordt er niets meer geleverd. Hij vond dat zijn vrachtwagens op sluipwegen eveneens 90 km/uur mochten rijden. Ook al staar er 70 km/uur op de borden. En dat ze op autosnelwegen altijd op middelste baanvakken mogen rijden. Dat zijn chauffeurs overal voorrang mogen en moeten nemen. Het inhaalverbod bij regenweer lachte hij weg en hij zei dat gewone wagens dan een totaal verbod van rijden zouden moeten krijgen. Hij vond ook de maximum snelheid van 90 km/uur belachelijk en zei dat ze dit op minstens 120 km/uur moesten zetten. Eveneens vond hij de verplichte rusttijden en de tachografen onnozel. Maar hij pochte wel met zijn derde nieuwe Ferrari. Verdient dankzij de kilometerheffing en de meeste van zijn trekkers op Oostblok nummerplaten te laten rijden. En natuurlijk door onderbetaalde Buitenlandse chauffeurs die enkel maar gas kunnen geven en recht vooruit kunnen rijden.

Dringend een totaal inhaalverbod nodig en vooral veel meer kilometerheffing, trajectcontroles, veel meer controle op het gewicht en de tachografen en vooral veel zwaarder belasten zonder het aan de eindconsument te mogen doorrekenen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden