Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2019, 07:02   #152
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mee eens. Er zijn nog vele plaatsen in de wereld waar carnaval gevierd wordt. Maar er zijn weinig oorden waar het zo lomp en plat aan toegaat als in Aalst. Ik geef er mij rekenschap van dat dit van mijn kant nogal cru geformuleerd is, maar het is de realiteit. In een land zoals Italië ga je met carnaval dergelijke aanstootgevende scenario's niet gauw meemaken.
Er zijn idd andere accenten naargelang de cultuur waarin het gebeuren plaatsvindt. Het carnaval in Aalst heeft altijd een traditie gehad van satire en de draak steken met iedereen. Venetie moet het meer hebben van maskers en mantels en legt meer nadruk op het mysterieuze. Het carnaval in Rio is dan weer gekend voor exotisme en flamboyante dansers en vooral zeer schaars geklede dames. En tijdens Mardi Gras in New Orleans is het traditie dat meisjes hun shirt optrekken en hun borsten tonen (boob flashing). Ze verkopen zelfs kleine beeldjes van boob flashers als souvenir.

Je kunt er je neus voor ophalen en smaken zullen altijd verschillen. Anderzijds vind ik het wel goed dat er geen eenheidsworst is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden