Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2005, 11:18   #105
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Oei bestaan Franstalige Vlamingen dan????? Een Vlaming is toch iemand die zich weet te integreren en MINSTENS nederlands spreekt of hebt u in voorgaande gesprekken gelogen???
Een Vlaming is in de eerste plaats iemand die in Vlaanderen woont, ongeacht welke taal hij spreekt. Kun je misschien even aangeven waar ik mezelf zou hebben tegengesproken of waar ik zou hebben gelogen? Indien je de discussie met "labyrinth" bedoelt: ik heb daar alleen gezegd dat iedereen zich moet integreren en Nederlands moet leren, nergens beweer ik dat Franstaligen geen Vlamingen kunnen zijn. De Franstaligen in Brussel immers zijn eigenlijk ook (verfranste) Vlamingen.

Citaat:
Wij hebben 1 bestuurslid meet een naam die nogal adelijk klinkt, hebt u nu al ergens een bewijs dat die persoon effectie van adel is?
Je voorzitter heeft dat hierboven min of meer bevestigd ("laat hem van adel zijn"). Daarbij duidt een dergelijke dubbele naam vaak op een adellijke achtergrond, al dan niet met titel of predikaat. Op de kandidatenlijst van de BUB voor de provincie Antwerpen zien we jonkheer Othon Geelhand de Merxem en, bijna vergeten, Valérie Geelhand de Merxem. Dat maakt dus drie adellieden in bestuur en op kandidatenlijsten.
Dimitri is offline